Sunday, May 10, 2015

Tänavakunst kolib tuppa

Näituse pealkiri: Tänavakunst kolib tuppa
Näituse külastamise kuupäev ja koht: 7.veebruar 2015, kohvik Foody Allen Tallinnas
Kunstnikud:


Tegemist oli Eesti suurima tänavakunsti näitusega.
Minu jaoks oli külastada sellist näitust uus kogemus, sest see lükkas täielikult ümber minu senise arusaama tänavakunsti kohta. Kui tavaliselt mõeldakse sõna "tänavakunst" all kuhugi räpase seina peale lohakalt pritsitud ropp või niisama mingi sõna, siis sellel näitusel oli grafiti viidud hoopis teistisuguste värvidega teistsugusesse maailma.

Eriti meeldis mulle näituse kujundus. See ei olnud klassikaline, vaid pildid olid pandud erienavate vaatenurkade alla, pidi vaatama üles lakke, seinadele, treppidele ja ka põrandale. See viitab justkui grafiti loomusele - igal pool, igal ajal.

Minu lemmik teos oli kuradistlapsest??, kes hoidis käes muusikariista. Mulle meeldis teose värvikasutus ja see tekitas minus energilise ja hea tunde. Mulle meeldis ka see, et teosed olid ei olnud lihtsalt tavaline grafiti, mida majaseintele soditakse, vaid seal oli tehtud spreivärvidega ka terveid maale, mis rääkisid oma loo.

Arvan, selliseid näituseid võik korraldada sagedamini, et lükata ümber levinuid stereotüüpe tänavakunsti kohta.

Fotod: Argo Luigas







No comments:

Post a Comment